Handelsbetingelser
VELKOMMEN
Vi arbejder og handler under de retningslinjer og de love, der er udarbejdet af de danske myndigheder. Ved handel på denne hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på MaVí Maison.
GENERELLE OPLYSNINGER
MaVí Maison
Grønnevej 85, st. th
2830 Virum
CVR-nr: 40346066
Tlf: +45 53764112
E-mail: [email protected]
BETALING
Følgende kan bruges som betalingsmiddel:
- Visa Dankort
- Visa
- Mastercard
- MobilePay.
Beløbet hæves altid først på dit kort, når varen er afsendt!
LEVERING
Vi leverer med GLS til enten pakkeshop eller til privat/arbejde. Leveringstid er 1-3 hverdage, hvis ordren er lagt senest kl. 10! Når du har afgivet din ordre til afhentning i butik, får du en mail, så snart den kan hentes.
Bemærk! Omkring meget travle dage – f.eks. Black Friday og jul – må der påregnes en lidt længere leveringstid!
Hvis en bestilt vare ikke er tilgængelig inden for normal leveringstid, får du straks besked om dette.
FRAGTPRISER
Frit leveret
Der er ikke mulighed for afhentning i butikken.
FORTRYDELSESRET
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. OBS! I forbindelse med køb af julegaver, så har du returret frem til og med fredag d. 7. januar. Du bedes gøre opmærksom på, at det er en julegave ved at skrive en kommentar til din ordre.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
- Har modtaget din vare,
- Får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail: [email protected]. Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
MaVí Maison
Grønnevej 85, st. th
2830 Virum
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker pr. efterkrav!
Undtaget fra fortrydelsesretten
Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
RETURNERING
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har modtaget denne. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen/varerne. Med din ordre har vi vedlagt en returlabel, som du er velkommen til at bruge. Dette koster 40 kr., som vi fratrækker det beløb, du har til gode hos os, inden vi refunderer dine penge.
Du skal sende direkte til os med GLS eller PostNord – ikke til en pakkeshop. Og IKKE med DAO.
Vedr. returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder blandt andet for store møbler, som kun kan sendes som volumepakke.
Såfremt du ikke henter din pakke i pakkeshop og varen kommer retur til os, så fratrækker vi kr. 40 af din indbetaling, da det koster os penge, at der bliver sendt uafhentede ordrer retur.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. For at modtage hele købsbeløbet retur, må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik; du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Tilbagebetalingen foretages dog tidligst, når vi har varen retur. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Beløbet kan derfor IKKE refunderes til 3. mand.
Hvad skal du sende med tilbage
Husk at vedlægge en kopi af fakturaen eller anden dokumentation – f.eks. den returseddel, som ligger ved hver forsendelse, hvor det fremgår, at du ønsker at returnere varen samt ordrenummer/referencenummer. Det er ikke nødvendigt at skrive kontooplysninger, da beløbet bliver tilbageført til det kort, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.
REKLAMATIONSRET
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Når du handler på www.mavimaison.dk har du naturligvis altid 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt du skal reklamere
Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi betaler fragtomkostningerne ved reklamation. Du skal blot – pr. mail – bede om en returlabel til GLS. Så sender vi denne til dig pr. mail, hvor du så blot printer denne og sætter på din forsendelse.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage! Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til MaVí Maison. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt:
Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.naevneneshus.dk
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-kommissionens online klageportal: http://ec.europa.eu/odr
PERSONDATAPOLITIK
For at du kan handle hos os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mail. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos MaVí Maison og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således, at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Ledelsen af MaVí Maison har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige for MaVí Maison er [Indsæt Navn].
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret og vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til www.mavimaison.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos MaVí Maison har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du i henhold til Persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til MaVí Maison via e-mail [email protected].
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 16/05-2024.